گوشت بوقلمون می تواند در بهبود پوست بدن شما نیز موثر باشد. 
 

خواص گوشت بوقلمون

1. به استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها کمک می کند.
بدن شما پس از کلسیم، ویتامین D و ویتامین K، به فسفر نیاز دارد. این ماده‌ی معدنی ضروری است زیرا باعث تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود. به غیر از این، فسفر روند تولید پروتئین توسط بدن را تسهیل می‌کند و به آن اجازه می‌دهد که از کربوهیدرات‌ها و چربی‌های مصرفی استفاده کند.
 
شما می‌توانید فسفر را در بوقلمون کبابی یا پخته به طور یکسان پیدا کنید. یک وعده گوشت بوقلمون حاوی ۱۹۶ میلیگرم فسفر است که می‌تواند استخوان‌ها و دندان های شما را در درازمدت سالم نگه دارد.
 
2. کم‌خونی را درمان می‌کند
به افرادی که مبتلا به کم‌خونی هستند، توصیه می‌شود غذاهای غنی از مواد مغذی مانند آهن را در برنامه‌ی غذایی‌شان بگنجانند. این ماده‌ی مغذی گلبول قرمز را در بدن افزایش می‌دهد و به این ترتیب به درمان کم خونی کمک می‌کند. استفاده از بوقلمون می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد زیرا بمبی از مواد معدنی و ویتامین است. با این حال، مطالعات بیش‌تر در این زمینه در حال انجام است.
 
3. به سلامت پوست کمک می‌کند
یک رژیم غذایی متعادل روی صورت‌تان نیز تاثیر می‌گذارد و به پوست شما لطافت، نرمی و طراوت می‌دهد. به دست آوردن پوست بی عیب و نقص، آن‌قدرها هم کار سختی نیست. فقط لازم است که مواد مغذی مصرف کنید. شما می‌توانید مقدار زیادی مواد مغذی را با اضافه کردن بوقلمون به سالادتان دریافت کنید. هنگامی که غذاهای سالم می‌خورید، پوست شما مواد معدنی و ویتامین‌ها را جذب می‌کند و اثرات آن‌ها روی صورت شما مشخص می‌شود.
 

گوشت بوقلمون حاوی چه موادی است؟

گوشت بوقلمون دارای این مواد نیز هست:
ویتامین B6
ویتامین B12
نیاسین
کولین
سلنیوم
زینک


مضر برای افراد مبتلا به نقرس

گوشت بوقلمون یکی از سالم‌ترین خوراکی‌هاست اما می‌تواند برای افراد مبتلا به نقرس مضر باشد. گوشت بوقلمون مقدار زیادیپیورین دارد که می‌تواند باعث حمله نقرس شود. برخی از افراد مبتلا به نقرس می‌توانند گوشت بوقلمون بخورند اما نمی‌توانند دیگر غذاهای سرشار از پیورین را تحمل کنند.
 

رژیم غذایی

مصرف گوشت بوقلمون فرآوری شده به شکل گوشت‌های آماده (سوسیس، کالباس..)، هات داگ، بیکن بوقلمون و هر نوعی که سدیم زیادی دارد را محدود کرده یا به طور کلی از خوردن آن پرهیز کنید. حتی برگرهای یخ زده و بسته بندی شده نیز می‌توانند دارای نمک و مواد نگه‌دارنده باشند.
 
گوشت بوقلمون تازه و کم چربی که در مزرعه و در محیط‌های تمیز و بدون آنتی‌بیوتیک پرورش یافته است را مصرف کنید. طی فرآیند فرآوری، به بوقلمون‌های ماشینی، نمک، آب و دیگر مواد نگه‌دارنده تزریق می‌کنند تا ماندگاری آن‌ها را بالا برده و قیمت کمتری داشته باشند. بوقلمون‌هایی که در مزارع پرورش یافته‌‌ و پوشش گیاهی نیز در دسترس داشته‌اند، نسبت به بوقلمون‌های ماشینی، امگا۳ بیشتری دارند.
 
بوقلمون‌های محلی در دسته‌های کوچک‌تر پرورش می‌یابند، به محیط بیرون دسترسی داشته و زمان بیشتری برای رشد دارند. گوشت آن‌ها خوشمزه بوده و نمک یا مواد نگه‌دارنده‌ای به آن‌ها تزریق نمی‌شود.
 
دمای داخلی گوشت بوقلمون در هنگام پخت باید به ۱۶۵ درجه فارنهایت برسد تا خطر بروز بیماری‌های ناشی از غذا کاهش یابد.
 

خطرات

محصولات بوقلمون فرآوری شده ممکن است سدیم بالایی داشته و برای سلامتی خطرناک باشند.
بسیاری از گوشت‌های فرآوری شده را دودی کرده  یا با نیتریت سدیم تهیه می‌کنند. این ماده با اسیدهای آمینه موجود در گوشت ترکیب شده و ترکیبات نیتروسو که به مواد سرطان‌زا شهرت دارند را می‌سازد.
 
مطالعات نشان می‌دهند که گوشت‌های فرآوری شده با بروز سرطان در ارتباط هستند. خطر چاقی، بیماری قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، سرطان و ناباروری با مصرف این گوشت‌ها افزایش می‌یابد. مصرف محصولات فرآوری شده بوقلمون را به حداقل برسانید.
 
گوشت بوقلمون حاوی ماده معدنی سلنیوم است. برخی مطالعات نشان می‌دهند که مصرف زیاد سلنیوم می‌تواند خطر سرطان‌های مقعد، پروستات، ریه، مثانه، پوست، مری و معده را افزایش دهد.
 
مطالعات نشان می‌دهند که مصرف بیش از اندازه تریپوفان می‌تواند باعث خواب آلودگی شود .بوقلمون چربی زیادی دارد. مهم‌ترین چیز برای رسیدن به سلامتی و محافظت از آن، داشتن یک رژیم غذایی کامل است. بهتر است غذاهای سالم متعدد را در مقادیر متعادل مصرف کنید تا این‌که فقط روی یک ماده مغذی تمرکز کنید.
 
 منبع: سایت بازده